Przejdź do komentarzy[Kolejny wtorek]
Tekst 4 z 6 ze zbioru: emotikony
Autor
Gatunekpoezja
Formawiersz biały
Data dodania2015-02-05
Poprawność językowa
Poziom literacki
Wyświetleń1635

nie bój się świtu jasność promieni nie rozświetli

naszych myśli zaplątanych w mrok

głaszczę sny i poznaję szelest ognia

prawdę obrazów zastygłych pod powieką

gwiazdy kotar uśmiechają się prześwitem

gdy nadchodzisz z mocą i  wypuszczasz ptaki

i nie rozjaśniasz


ze słów buduję oddech

z liter składam ruch

zaginam rzeczywistość nawiasem schowanych intencji

i nie mogę przestać myśleć

ile smaku mieści się w słowie „sok” „skóra” „szyja”



  Spis treści zbioru
Komentarze (6)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
Czy "szyja" ma smak? Przypuszczalnie ;-) tak ;-) Bo przed laty mój Najdroższy chciał w mojej szyi wygryźć "dziurę" :P ;-))))))
avatar
Właśnie spróbowałem ze słów zbudować oddech i usłyszałem rozmowę wdechu z wydechem.
avatar
"ze słów buduję oddech" :)
avatar
Befanio i mu się udało ? :))
avatar
Strach przed świtem. To dobre. Świt obnaża, demaskuje, odczarowuje i przegania. Świt nie zawsze musi oznaczać nieskazitelne szczęście. Noc też ma w tym temacie trochę do powiedzenia, mrok bywa bardziej przyjazny. Trzeźwe odwrócenie.

"Szelest ognia" nieźle brzmi.

"Moc" w szóstym wersie to strzał w dziesiątkę. Cały wers to "mocna" rzecz, a słowo to jeszcze podbija efekt.

Widać spójność z poprzednimi, również bardzo charakterystycznymi wierszami cyklu.

Czytam tekst od wczoraj i za każdym razem zastanawiam się, czy nie przydałoby się przenieść wyrazów w cudzysłowach do osobnego wersu. Z czysto estetycznych pobudek. Chociaż pewnie spowolniłoby to strumień wiersza, a chyba nie do końca o celebrację lenistwa tu chodzi.

I te "schowane" intencje. Myślę nad zamiennikami, choć nie są one niezbędne. Trochę za dużo "ch" na raz. I o ile w "oddechu" i "ruchu", z wiadomych względów, świetnie spełniają swoje zadanie, to przydałoby się przełamanie innym dźwiękiem (jeszcze przed przełamaniem ostatnich trzech słów).

Odbieram ten tekst jako wiersz intensywny, zmysłowy i chciwy, nienasycony. I treściwy - bez zbędnego metafizycznego/opisowego bełkotu.
avatar
Udany, nastrojowy i pełen subtelnej zmysłowości wiersz:)
© 2010-2016 by Creative Media
×